LocalBiz מאמרים

איך ייראה המשרד שלכם ב-2022? (כלכליסט)

תאריך מאמר : 5/15/2013 2:33:18 PM

רחפות אישיות לעובדים לא תראו שם, אבל המשרד העתידני יכלול שולחנות הולוגרמה, חלונות המשמשים מסך מולטימדיה - וגם את "האח הגדול". ומה עוד?

דמיינו עולם חדש ומופלא של "צעצועי" הייטק כמו מדפסות תלת-מימד, משטחי הולוגרמה וחלונות ההופכים למסכי מדיה. אוהבים את הפנטזיה הזו? החדשות הטובות הן שלא תצטרכו לדמיין עוד הרבה זמן.כך יראה המשרד שלכם בשנת 2022.

 

כשתיכנסו למשרד של כל חברה בעוד כמה שנים לא בהכרח תבחינו בשינוי מרחיק לכת לעומת מה שרואים במשרדים של היום. אל תצפו לראות עובדים מתרוצצים
 
בבהילות על רחפות אישיות. כמו היום, עובדים ישבו לשולחן העבודה שלהם, ינהלו ישיבות בחדרי ישיבות ויאכלו ארוחת צהריים בקפיטריה. עם זאת, סביר להניח שתוכלו להבחין במספר חידושים, כמו מחשבי לוח ומדפסות שולחניות היכולות להפיק עצמים תלת-מימדים קטנים, אשר יתווספו לסביבת העבודה הסטנדרטית.

 

החידושים החשובים ביותר שישפיעו על האופן שבו נעבוד לא יהיו נראים לעין בהצצה חטופה; כך למשל, הטלפונים החכמים של המחר אולי ייראו אותו הדבר, אך הם יוכלו לעבוד בעוצמה של מערכות המחשב המרכזיות של היום ועובדים יוכלו לבצע מטלות מורכבות באמצעות הטלפון הנייד בעודם בתנועה. חיישנים זעירים המותקנים במכשיר יוכלו לזהות באיזו מחלקה נמצא העובד בכל רגע נתון ולהציג המלצות על הקולגות שאיתם כדאי לשוחח בענייני עבודה.

 

כל זאת, כמובן, בהנחה שבכלל תעבדו במשרד בעוד עשר שנים מהיום. רוב העתידנים חוזים את נפילתה של שיטת העבודה במשרד ואת עלייתה של העבודה מהבית ושל עבודה קבלנית ממוקדי עבודה לווייניים שינהלו החברות.

 

להלן כמה מאפיינים טכנולוגיים של משרדי העתיד:

 

זכוכית חכמה

חלונות העתיד יהיו עשויים מזכוכית חכמה היכולה לשמש הן כפאנל סולארי, הן כמסך מולטימדיה והן כזגוגית מוצללת לשם הפרטיות.

 

זכוכית גמישה

יריעות דקות ביותר של זכוכית גמישה יחליפו את גיליונות השרטוט המסורבלים של ימינו. מעצבים, אדריכלים ומתכננים יוכלו בהינף יד לעבור משרטוט לשרטוט ולבצע שינויים במקום.

 

זיווגים משרדיים

מה קורה כאשר אתר השאלות והתשובות Quora פוגש את הרשת החברתית מבוססת המיקום Foursquare? תוכנות העתיד יוכלו לזהות את מיקומו של כל עובד ולהתאים מידע זה למידע על אודות פרויקטים שבהם הוא מעורב. על סמך זה יציעו התוכנות שותפים פוטנציאליים לפרויקט.

 

הכירו את הבוס: האח הגדול

משרד העתיד יהווה סביבה דיגיטלית מונחית-מידע. עבור עובדים רבים, קבלת הוראות עבודה מתוכנת מחשב מצדיקה את טכנולוגיית ה"אח הגדול" שבבסיס התוכנה העוקבת אחרי מעשיכם ואחרי עבודתכם. רשומות עבודה יישמרו ושיחות ועידה אינטרנטיות יתומללו בזמן אמת ויישמרו. נראה מאיים, אך ספק אם דור הפייסבוק יתרגש יתר על המידה מהעניין.

 

דבר עם הידיים

אותה הטכנולוגיה הקיימת כיום בקונסולות משחקים מבוססות תנועה כמו Kinect של מיקרוסופט יאפשרו לעובדים לנווט בין מסכי המחשב במהירות בתנועת יד.

 

אבי-טיפוס ממוזערים

מדפסות תלת-מימד שולחניות יאפשרו לעובדים לייצר אבי-טיפוס ממוזערים ולקצר את מהלך פיתוח המוצרים.

 

תרבות אכילה

באמצעות אפליקציות סלולריות יוכלו עובדים לבחון את התפריט היומי של הקפיטריה, להזמין את המנה ולשלם עבורה. כל מה שיוותר להם לעשות הוא לגשת לקפיטריה ולקחת את האוכל.

 

תרגום שיחות טלפון בזמן אמת

במהלך שיחות ועידה אינטרנטיות, יוקרנו בזמן אמת כתוביות תרגום על גבי מסך מחשב. לשם כך יותקנו תוכנות תרגום סימולטני במערכות של שיחות ועידה.

 

שולחנות הולוגרמה

באמצעות שילוב של תוכנות קנייניות ומערכות תאורה ועדשות מיוחדות, ישמש הדור הבא של שולחנות העבודה להצגת הולוגרמות תלת-מימדיות של עצמים מוחשיים.