אתר מאמרים | פרסום מאמרים
גירסת הדפסה
שתף בפייסבוק

ייעוץ עסקי שיווקי - איך להפוך רשימת תפוצה למכרה זהב לעסק?

תאריך מאמר : 09/10/2012 22:45

במאמר זה ינתנו לכם מספר טיפים, שיעזרו לכם להפוך כל רשימת תפוצה למכרה זהב.

היכן נמצא מכרה הזהב בעסק שלך ?

הידעת שמכרה הזהב האמיתי בעסק שלך נמצא במאגר הלקוחות שלך או ליתר דיוק ברשימת התפוצה שלך. לכל עסק צריכה להיות רשימה מעודכנת של לקוחות שקיבלו בעבר שירות, הכוללת שם, מספר טלפון, מייל וכתובת לשליחת דואר, אולם מרבית העסקים אינם מנצלים מאגר זה למכרה זהב המניב עבורם הכנסות מרשימות.

במאמר זה אני רוצה לתת לכם מספר טיפים, שיעזרו לכם להפוך כל רשימת תפוצה למכרה זהב. מדוע מכרה זהב ? מכיוון שרב ההכנסה החודשית, מגיעה מלקוחות ומתעניינים המצויים במאגר שלך. מרבית העסקים משקיעים המון כסף בפרסום ללקוחות חדשים, בעוד שבאמצעות שיווק במינימום עלויות הם יכלו להשיג הכנסה רבה יותר. מגזין אלקטרוני, טיפים, סרטונים, הכול על דיוור לרשימת התפוצה כדי שתגדיל את ההכנסות.

 איך מתחילים ?

אם עדיין אין ברשותך רשימת לקוחות מאורגנת, הייתי מציעה לך להכין ולארגן כזאת. לאסוף רשימות מיומנים ישנים, לחפש בחשבוניות, להוציא רשימות מהטלפון הנייד שלך, לאסוף ולרכז ברשימה כמה שיותר לקוחות. אני מוצאת שלהרבה מאוד עסקים אין רשימה מעודכנת. התחל כעת באיסוף הרשימה, ויצירת מערכת לקוחות כזו שתוכל לדוור עבורה מגזין שיווקי, טיפים, סרטוני וידאו, ספר אלקטרוני, הטבות ומבצעים ועוד. במידה ויש ברשותך מערכת לקוחות מעודכנת, קרא וגלה כיצד להמשיך ולשווק למאגר זה.

 מה עושים כאשר רשימת התפוצה אינה גדולה ?

אתה ודאי מכיר את חוק המספרים היפים. תשלח ליותר אנשים, תקבל יותר תגובות. יותר תגובות, יותר הכנסות. אם אין ברשותך רשימת דיוור הייתי מציעה לך לרכוש רשימות תפוצה. ישנן חברות רבות אשר יציעו את השירות שלך, וישלחו למיילים רבים. אותם מתעניינים שהשאירו את הפרטים שלהם, והתעניינו בשירות שלך יוכלו להצטרף לרשימות הדיוור. כמובן שהדבר כרוך בעלויות, אך השקעה זו תניב עבורך הכנסות רבות, אם תיישם ותקפיד לשווק למאגר לקוחותיך. כמו כן אתה יכול להקים דף נחיתה באינטרנט , לקדם אותו בגוגל ועל ידי כך לצבור שמות נוספים ומיילים רבים. אתה יכול להשתתף בתערוכות, ולאסוף שמות של מתעניינים ועלי ידי כך להגדיל את רשימת התפוצה שלך.

 יש לי רשימת תפוצה – מה עושים ?

אחת לשבוע או שבועיים שולחים דיוור אלקטרוני . ניתן לשלוח טיפ, שבו אתם נותנים ללקוחותיכם טיפ בתחום העיסוק שלכם. למשל אם אני קוסמטיקאית, אשלח טיפ לניקוי העור, או טיפ להכנת ביתית של משחה לפנים. אם אני חברה העוסקת בייעוץ, אשלח טיפים לניהול נכון. טיפים ומידע מקצועי ממתג אותך כמקצוען וכמי שיש מה ללמוד ממנו, וכמובן לשלם עבור השירות אותו הוא מציע. חשוב להדגיש כי כל דיוור מתמקד בנושא מסוים. אל תפגיזו את לקוחותיכם בכל המוצרים אותם אתם משווקים. כל פעם טיפ בתחום אחר.

 כיצד כותבים ניוזלטר ללקוחותיך ?

אם אתה חש בטוח לגבי יכולת הכתיבה שלך, ואתה רוצה לחסוך בעלויות כתוב את המגזין בעצמך תוך הקפדה על הכללים הבאים. אם כתיבה היא לא מנת חלקך, קח לך חברה חיצונית אשר תוכל לערוך עבורך מגזין הכתוב היטב לפי הנושאים הרלוונטיים לעסק שלך. חשוב להדגיש כי  מגזין מתמקד בנושא אחד בלבד והוא מוקדש כולו לנושא הנבחר. למשל קוסמטיקאית הרוצה לקדם את תחום הסרות השיער תתמקד במגזין בכל הקשור להסרות שיער ותספר מידע מקצועי רב בתחום זה. כגון שיטות להסרת שיער, יתרונות להסרת שיער, מבנה השערה, כיצד מתבצע הטיפול ועוד.

כל מגזין פותח בדברי פתיחה מעת המנכ"ל. דברי הפתיחה הם במה לכתיבה אישית שבו המנכ"ל יכול לתאר ולספר חוויה אישית, כיצד החל הסיפור האישי שלו, אהבתו למקצוע ועוד. בכל מגזין צריכה להיות הטבה משמעותית  ומבצע החודש. הלקוח צריך להרגיש ולהבין שממש כדאי לו לרכוש את ההצעה ששלחת לו. למשל הטבה לחודש יוני בלבד , סמינר במקום ב-990 ש"ח  ב-100ש"ח בלבד! כמו כן חייבים להופיע סיפורי הצלחה במגזין המדוור. אסוף כמה שיותר סיפורי הצלחה מלקוחותיך, וצטט את דבריהם במגזין. אני יכולה להבטיח לך מניסיון אישי, ומניסיונם של לקוחותיי, לאחר דיוור מקצועי ללקוחותיהם הם הגדילו משמעותית את הכנסותיהם מדי חודש.

 

הדס כהן ,
יועצת עסקית בכירה , בעלת חברה לליווי עסקי העוסקת באימונים להצלחה למנהלים ובעלי עסקים, www.upstat-business.com
לעסקים שרוצים ויכולים הרבה יותר...

מטרת המאמר לשפוך אור ולהרחיב ידע. אין לראות בו או באמור בו משום תחליף לייעוץ משפטי או אחר, ואין להסתמך עליו לביצוע או להימנע מביצוע פעולה כלשהי.


פרסום | טיפים | תנאי שימוש באתר | אתרי לקוחות | כרטיס עסק | יצירת קשר | חיפוש עסק | אודות | אינדקס עסקים
כלכלת המשפחה | פשיטת רגל
Лечение в Израиле
כל הזכויות שמורות © LocalBiz 2010-2013
אינדקס עסקים לוקאלביז הוא אינדקס עסקים חינם הנותן לבעלי עסקים או בעלי מקצוע פרסום חינם,
עם אפשרות פתיחת כרטיס עסק חינם וגם בניית דף תדמיתי חינם!