LocalBiz מאמרים

זה פשוט לקנות נכון ולחסוך

תאריך מאמר : 9/9/2013 11:51:15 PM

קניות הן דבר חשוב ובסיסי בכל משק בית. בין אם אנו אוהבים לעשות מסעות שופינג ובין אם אנו עושים קניות של מצרכים בסיסיים הרי שלא מעט כסף יוצא מדי חודש מקופת הבית לשם כך. חשוב לדעת כי כיום יש אפשרויות מצוינות לרכוש לא מעט דברים בצורה הרבה יותר קלה ומשתלמת מאשר עבר.

השוואת מחירים רצינית ומעמיקה

קניות הן דבר חשוב ובסיסי בכל משק בית. בין אם אנו אוהבים לעשות מסעות שופינג ובין אם אנו עושים קניות של מצרכים בסיסיים הרי שלא מעט כסף יוצא מדי חודש מקופת הבית לשם כך. אנו כישראלים אוהבים להרגיש שאנו לא פראיירים של אף אחד, כמו שאומרים, ולכן אנו אוהבים לעשות קניות שנראות לנו מוצלחות ביותר ולא רק מבחינת המחיר. לכן חשוב לדעת כי כיום יש אפשרויות מצוינות לרכוש לא מעט דברים בצורה הרבה יותר קלה ומשתלמת מאשר עבר. כיום יש לא מעט אתרים המציעים שירות נהדר של השוואת מחירים, יחד עם חוות דעת של צרכנים שונים, כך שניתן ליהנות מקניה זולה ואיכותית.

 

תשלומים – קסם או אשליה

בלא מעט מבצעי מכירות שונים אנו יכולים לראות כיצד עושה חברה מסוימת הכול בכדי לשכנע אותנו לרכוש דווקא את מוצריה או להיעזר דווקא בשירותיה. אחת השיטות הטובות ביותר להציע מבצע ללקוחות פוטנציאליים היא בעזרת פריסת תשלומים נרחבת שאמורה להקל על הקניה. עבור צרכנים רבים המעוניינים לבצע קניות מוצרי בני קיימא למשל, נראה כי למילה תשלומים יש מין קסם שאי אפשר לעמוד בפניו. לכן חשוב להדגיש כי גם אם אתם יוצאים למסע קניות כלשהו ורואים כי מוצע לכם מוצר שעולה "רק" 50 שקל לחודש, אל תשכחו כי לאחר 24 חודשים מדובר בסכום כולל של 1,200 ש"ח שעליכם לשלם בסופו של דבר.

בין צרכים לרצונות

הכותרת של פסקה זו אינה עוסקת רק במינוח או במשחקי מילים אלא שהיא עושה הבדל גדול וחשוב בין שני דברים שונים לחלוטין שיכולים לבלבל לא מעט אנשים המעוניינים לבצע קניות של מוצרים כלשהם. צורך הוא תוצאה של מצב שבו אין לכם הרבה ברירות לגביו. כשאתם רעבים אתם צריכים לאכול וכשדוד השמש מתקלקל לגמרי אתם צריכים חדש בכדי שתוכלו להתקלח במים חמים. מכאן והלאה מגיע עניין הרצון, שבא להראות כי אנו בוחרים סוגי מזונות טעימים (ולעתים יקרים) ולא רק משביעים, ואנו רוכשים דוד שמש מפירמה מסוימת גם בגלל פרסומת שהציגה רמות יוקרה שלא ממש חשובה לנו לעתים.

 

- גיל יהלום, יועץ כלכלת המשפחה, www.kem.co.il