LocalBiz מאמרים

ייעוץ עסקי

תאריך מאמר : 5/20/2012 10:24:43 PM

אז הקמתם עסק, המחזור החודשי מספק אך לאט לאט מתחילים לצוץ להם עוד ועוד מתחרים, שלא נדבר על התחרות הגועשת המתרחשת באינטרנט

תודות לגלובליזציה המאפשרת כיום לכל אדם להזמין מוצר מחוץ לארץ באתרים כגון: Ebay בעודו יושב בבית במקום לבקר בעסק שלכם ולקנות את המוצר אצלכם. דווקא בשביל לזהות את אותם איומים ואף יתרה מזו - לזהות את ההזדמנויות העומדות מול העסק שלך מומלץ לשכור שירותי ייעוץ עסקי אשר יעזרו לך, בעל העסק, לראות את התמונה הכללית של הסביבה העסקית בה פועל העסק שהקמת והחשוב לך כל כך. זכרו, תכנון מוקדם והבנה עסקית נכונה של השוק בו אנו פועלים הינו צעד נכון לביסוס וייצוב העסק שלכם בין המתחרים והאיומים הכלכליים הניצבים בתחום העסק שלכם.

 

דוגמא נוספת לחשיבותו של שירות ייעוץ עסקי היא כאשר אתם נדרשים לבנות מבנה מימוני לעסק שלכם. נגשתם לפקיד הבנק לבקש הלוואה לעסק שלכם, האם כדאי לבקש הלוואה צמודת מדד, ריבית קבועה, ריבית משתנה, צמודת פריים ומה ההבדל ביניהם? האם ההלוואה עליה המליץ לי פקיד הבנק היא ההלוואה המתאימה ביותר לעסק שלי או שדווקא הבנק דואג אך ורק לתועלתו האישית במקום לתועלתי כלקוח? האם עלי לבקש הקלות ופטורים בגין עמלות מסוימות, כיצד לנהל משא ומתן לגבי שיעור הריבית של הבנק, מה התנאים המוצעים בשוק לעסק אחר הזהה בגודלו לעסק שלי ושאר תהיות עלולות לעלות בבחירת המבנה המימוני בו תבחרו. יועץ עסקי מוסמך ינתח את מבנה העסק שלכם ויתחשב בדרישות ויכולת ההחזר של העסק במטרה לבחור את ההלוואה המתאימה ביותר לגודל ואופי העסק שלכם.

 

היבט נוסף וחשוב ביותר בתחום הייעוץ העסקי מתמקד בתחום החשבונאות וייעוץ המס. כיום, עם התחזקותו של ענף החשבונאות בינלאומית, הדוחות הכספיים של העסק שלכם הפכו להיות לכי שימושי לבנקים, רשויות המס וכדומא. לכן, מומלץ להיעזר ביועץ עסקי המתמחה בתחום החשבונאות שיוכל להמליץ לכם על הצגה נכונה ויעילה יותר של הנכסים שלכם בדוחות הכספיים, בנוסף חשוב מאוד להיעזר ביועץ עסקי המתמחה בתחום המס על מנת שיוכל לזהות עבורכם הטבות מס המגיעות לכם שיעזרו לכם להוריד את נטל המס בעסק שלכם.

דודי שמש